
DIAGNOSZTIKA ÉS ELEKTRONIKA
Pontos hibafeltárás Mosonmagyaróváron
Többszintű diagnosztika gyári eszközökkel: hibakód olvasás, élőadat vizsgálat, szenzor-ellenőrzés és teljes elektronikai hibakeresés. Nálunk nem találgatunk – megmutatjuk, miért csinálja az autó azt, amit csinál.
Mosonmagyaróvár egyik legfelszereltebb műhelyében a hiba feltárásától a teljes javításig mindent egy helyen intézünk, kiszámítható árazással és garanciával.
Miért elengedhetetlen a professzionális diagnosztika?
A mai járművek működése elektronikai szempontból többszörösen egymásra épülő rendszer.
Egyetlen hibás szenzorérték, kommunikációs zavar vagy vezérlési rendellenesség több rendszer működését is befolyásolhatja:
A diagnosztikai vizsgálat célja nem csupán a hibakódok kiolvasása, hanem az ok-okozati összefüggések feltárása. Ez biztosítja, hogy a javítás pontos, célzott és költséghatékony legyen.
A diagnosztika szakmai folyamata:
A hibakódolvasás az elsődleges támpont, amely a vezérlőegységekben rögzített rendellenességekről ad információt.
A kódokból megállapítható:
a hiba típusa (elektromos, mechanikus, kommunikációs)
ismétlődő vagy időszakos jelenség
rendszerszintű vagy lokális hiba
milyen működési paraméterek tértek el a normálistól
1.
Vezérlőegységek hibakódjainak kiolvasása
A hibakód törlése csak akkor történik, ha a hiba megszűnt vagy javítva lett – “tüneti kezelés” helyett valós megoldást keresünk.
A rendszer valós idejű működését vizsgáljuk terhelés alatt és alapjáraton.
A live data elemzés különösen fontos az alábbiaknál:
befecskendezési korrekciók
turbónyomás és szabályzás
üzemanyagnyomás és nyomásszabályzás
levegőmennyiség-mérés
szenzorok reakcióideje és jelalakja
hőmérsékleti értékek (ECT, IAT, DPF, lambda)gyújtás elő- és utógyújtási értékek
A hibák jelentős része nem hibakódot, hanem eltérő adatgörbéket produkál.
Ezek kizárólag magas szintű diagnosztikával deríthetők fel.
2.


Élőadatok (live data) vizsgálata
A diagnosztikai rendszerrel célzottan vezéreljük az adott alkatrészt, hogy ellenőrizzük a működését:
EGR szelep nyitási/ zárási funkciók
DPF regeneráció indítása és állapotellenőrzése
Befecskendezők próbája
Hűtőventilátor fokozatkapcsolásai
Relék és elektromos szelepek
ABS pumpa és kerékszenzor működtetés
Üzemanyagpumpa tesztje
Ez a folyamat pontosan megmutatja, hogy a hiba mechanikai vagy elektronikai jellegű.
3.


Működtető tesztek – aktív tesztfunkciók
A modern autó elektronikai hálózata érzékeny a feszültségingadozásokra.
Vizsgálati paraméterek:
Akkumulátor állapot (CCA, Ah, belső ellenállás)
Generátor terheléses töltése
Feszültségesések a testpontokon
Indítómotor áramfelvétele
Hálózati ingadozások (kan-busz hibák tipikus oka)
Ezek hibája gyakran több rendszer téves működését is előidézi.
4.


Energiaellátási és töltőrendszer vizsgálat
Menet közben rögzítjük az autó működési paramétereit.
Ez kiemelten fontos:
Időszakos hibák
Terhelésfüggő eltérések
Turbó szabályzási problémák
Befecskendezési instabilitások
Vibrációs jelenségek
Gyorsítás közbeni hibák esetén
A próbautas diagnosztika adja a legpontosabb képet a hibajelenségről.
5.


Próbaköri diagnosztika – valós körülmények között
Vedd fel velünk a kapcsolatot
e-mailben vagy telefonon és kiderítjük, hogy milyen problémája lehet az autódnak.
Pontos hibameghatározás, célzott javítás, megbízható működés.
A modern autók diagnosztikája nem találgatás kérdése.
Ha a jármű hibát jelez, teljesítménye csökken vagy működése rendellenes, a precíz diagnosztika a legkevesebb költséggel járó megoldás.
KAPCSOLAT


9200 Mosonmagyaróvár, Timföldgyári út 1/A
ELHELYEZKEDÉS


ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
GYORSLINKEK
Kapcsolat
